ГДЕ КУПИТЬ
СДЕЛАНО<br> В РОССИИ СДЕЛАНО
В РОССИИ

25 октября 2021

Уақытпен бірге жүру - геосинтетикалық сынақтар

Кеден одағының "Автомобиль жолдарының қауіпсіздігі" техникалық регламентіне сәйкес геосинтетикалық материалдар міндетті сертификаттауды талап ететін өнімдер тізбесіне кірмейді. Бірақ геосинтетикалық материалдардың сапасы мәселелері барлық деңгейлерде үнемі талқыланып отырады, бұл Кәсіби жол қауымдастығында өзін танытқан танымал өндірушілердің брендтерімен жол объектілеріне жеткізілетін контрафактілік және сапасыз геосинтетикалық материалдардың пайда болу проблемасының өзектілігін көрсетеді.

"Автодор" мемлекеттік компаниясы мен Федералды жол агенттігі федералды нысандарға геоматериалдарды жеткізуді реттеу үшін үлкен қадамдар жасады. Мысалы, "Автодор" МК 14.02.2014 жылғы № ПТ-16п тапсырмасында зертханалық сынақтар негізінде барлық геосинтетикалық материалдарға кіріс бақылауын орнатты, содан кейін Мәскеу - Санкт-Петербург жүрдек автомобиль жолын салу кезінде қолданылатын геоматериалдардың сапасын бақылау регламентін бекітеді.

Росавтодор геоматериалдардың сапасын бақылауды қамтамасыз ету жөніндегі міндеттерді шешу үшін жаңа нормативтік құжаттарды, ең алдымен сынақ әдістеріне арналған стандарттарды, МЕМСТ Р 56338-2015 "жол киімінің негізінің төменгі қабаттарын нығайтуға арналған геосинтетикалық материалдар. Техникалық талаптар "және ОДМ 218.2.046-2014" жол құрылысында қолданылатын геосинтетикалық материалдарды таңдау және сапасын бақылау бойынша ұсынымдар". Бұдан басқа геосинтетикалық материалдарды қолдану туралы ИГ-1/48 және ИГ-1/49 тапсырмалары жарияланды. Тапсырмаға сәйкес барлық қолданылатын материалдар сипаттамалары бойынша қолданыстағы ұлттық стандарттардың талаптарына сәйкес келуі және ілеспе құжаттардың тізбесі болуы тиіс:

  • жүзге міндетті түрде сілтеме жасай отырып, өнім партиясына сапа паспорты;

  • РОСАВТОДОРДЫҢ СТО-ны келісу туралы хатының көшірмесі;

  • төзімділікті бағалау үшін барлық қор коэффициенттері бойынша сынақ хаттамалары.

Бірақ әр партиядан сынама алуды және зертханалық сынақтарды қоса алғанда, сапаны кіріс бақылау туралы айтатын болсақ, бүгінгі күні елде жол әдістеріне қатаң сәйкес тәуелсіз сынақтар жүргізу үшін жабдықтардың толық жиынтығы бар бірнеше аккредиттелген зертханалар жұмыс істейтінін есте ұстаған жөн. Мысалы, жиі сынақтар " шағын " жарылғыш машиналарда және ені 5 см үлгілерде жүргізіледі, бұл МЕМСТ Р 55030-2012 талаптарына қайшы келеді (үлгінің қажетті ені 20 см болуы керек). Тіпті он зертхананың болмауына байланысты жол объектісіне жеткізілетін әрбір геоматериал партиясын физикалық тұрғыдан сынау мүмкін емес. Сонымен қатар, жалған сертификаттармен және күмәнді сынақ хаттамаларымен жалпы жағымсыз жағдайды ескере отырып, әрбір зертхана Росаккредитация тізіліміндегі аккредиттеу саласына тексерілуі керек.

Гекса зауыттық зертханасы росавтодордың жаңа әдістеріне қатаң сәйкес геосинтетикалық материалдарды сынауға маманданған:

  • ені 20 см үлгілерде созылу беріктігін және салыстырмалы ұзартуды анықтау;

  • барлық жағымсыз факторлардың әсеріне төзімділікті анықтау (агрессивті орта, бірнеше рет мұздату және еріту, ультракүлгін сәулелену, теріс температурадағы икемділік);

  • су өткізгіштігін және сүзу коэффициентін анықтау;

  • қор коэффициенттерін анықтау (беріктік).

Гекса зауыттық зертханасында тоқылған геотекстильдер мен көлемді геотекстильдерге механикалық зақымдануға төзімділік немесе қабаттарды төсеу және тығыздау кезінде зақымдану сияқты арматуралық функцияны орындайтын материалдар үшін сапаның маңызды көрсеткішіне полигондық (табиғи) сынақтар жүргізу тәжірибесі ерекше қызықты (К1 коэффициентін анықтау, OДM 218.2.047-2014 әдістемесі бойынша).

Әдістемеге сәйкес механикалық зақымдануға төзімділікті сынау нақты төсеу жағдайларын модельдеуі керек және жобаланған жол құрылымындағы жағдайларға мүмкіндігінше жақын болуы керек. Сондықтан 30 см қабаты бар орташа құм және 30 см қабаты бар 40-70 фракцияланған қиыршық тастың бірдей қабаты алынады. Тығыздау ауыр мұз айдынының көмегімен жүргізілді, мұз айдынының өту саны бір ізден кемінде 20. Содан кейін геоматериал үлгісі мұқият алынып тасталды (жоғарғы қабат грейдер көмегімен және төменгі қабаттың 15 см қолмен алынады).

Механикалық зақымдануды есепке алу коэффициенті бастапқы үлгінің орташа беріктігінің сынақтан кейінгі материалдың орташа беріктігіне қатынасы ретінде анықталады. K1=1 материалдың зақымдалмағанын және оның беріктігінің 100% сақтағанын білдіреді.

"Геоспан ТН" тоқылған геотекстильді материалдардың ерекшелігі-олардың қатайтылған арнайы өңдеуден өткен жіптердің үздіксіз құрылымы. Бұл жағдайда жеке жіптердің қиыршық тастарының ішінара зақымдануы материалдың беріктігін айтарлықтай жоғалтуға әкелмейді. Сынақ нәтижелері көрсеткендей, қиыршық тас пен құм байланысында геотоқымалар іс жүзінде зақымдалмайды, арматуралық геотоқымалардың қалдық беріктігі 90% - дан асады, ал К1=1,09 коэффициенті. Қиыршық тастың өткір беттерімен жанасудың төмен зақымдануы түйіндік қосылыстары жоқ үздіксіз құрылымы бар тоқылған геотекстильді материалдардың маңызды ерекшелігі болып табылады. Алынған нәтижелер "ТСК ҒЗИ" АҚ зертханасында ұзақ мерзімділік коэффициенттерін анықтауға бұрын жүргізілген сынақтарды растады.

Біздің тәжірибемізді қорытындылай келе, материалды объектіге сатып алмас бұрын сынақ хаттамалары мен сертификаттардың түпнұсқалығына ерекше назар аудару керек, яғни хаттама берген зертхананың аккредиттеу аймағын тексеру керек деп айтуға болады. Кірісті бақылау кезінде сынақтарды арнайы жабдықтары бар зертханаларға, оның ішінде жоғары беріктігі бар материалдарды сынау үшін жеткілікті жүктемесі бар жарылғыш машиналарға сенген жөн.

Понравилась ли Вам наша статья?
Поделитесь ею с друзьями:

Хотите быть в курсе наших новостей?
Подпишитесь на нас в соц. сетях:

  • youtube
  • vk